Your Rocky Spine - Great Lake Swimmers

蓝雨婉雪:

存档灵魂:

Your Rocky Spine
你的坚岩硬骨

 

【歌词】

 

I was lost in the lakes
And the shape that your body makes
That your body makes
我沉迷在一片神奇的湖泊
它流动变化着你柔美身形
你的身躯幻化成这片神奇

And the mountains said I could find you here
They whisper the snow and the leaves in my ear
I traced my finger along your trails
Your body was the map
I was lost in there
环抱四周的青山泄露天机,
告诉我可以在这儿寻到你。
飘雪融融如细语拂面,
落叶沙沙在脚底低吟,
我用手指在地面摹写你的玲珑
你的身躯忽现成一副曼妙地图
是我曾经遗失在此。

Floating over your rocky spine
The glaciers made you and now you're mine
漂移在你的坚岩硬骨
你凝结成我心中不化的冰川

I was moving across your frozen veneer
The sky was dark
But you were clear
Could you feel my footsteps?
And would you shatter, would you shatter?
Would you?
我正穿行在你的冰川,
天空漆黑一片,
你却清晰浮现。
你是否听到我的脚步声?
你是否会寸断坚岩硬骨, 消融不化冰川 ?
你会吗?

Your soft fingers between my claws
Like purity against resolve
I could tell then there that we were formed from the clay
And came from the rocks for earth to display
你用白雪柔指,
摹写我冰冷的足迹。
无声在诉说着,
你永不消逝的冰洁。
我现在终明白,
你我确由尘埃成形。
这尘埃来自
高山坚岩风化而成。

They told me to be careful up there
Where the wind rages through your hair
是谁在提醒,
要我步履轻微。
说冷风肆虐,
正穿过你的发丝……
「要把那坚岩硬骨,风化成尘…..」。


评论
热度 ( 27 )

© 漫步云端 | Powered by LOFTER