Long lost pen pal -

雯镹:

爱萩:

夜班后又瘫睡许久,怕晚上又睡不着,比往日早了些时辰爬起来。

慢吞吞地洗漱好,然后慢悠悠地觅食,修剪花草浇浇水,中间坐下来读了个好故事,现在听着歌在家瞎晃荡……


这首歌存了很久,像个老朋友。偶尔娓娓唱来,总能让我想起那些久不曾联系的老友,和她们陪伴的那些时光。


---附歌词---

Hello
Do you remember me
I am your long lost pen pal
It must have been ten years ago we last wrote
I don't really know what happened
I guess life came in the way
Let me know if you're still alive
Let me know if you ever used that knife or not
嗨~
你记得我吗
我是你久违的笔友
我们最后一次相互写信应该是在十年以前了吧
我诚然不知道发生过什么
我想生活本无常吧
让我知道你是否还健在
让我知道你是否用过那把刀

Hello
Yes I remember you
I've got a husband and two children now
I work as an accountant and make fairly good money
I still have your letters, you used a pink pen to write them
And you would comfort me
when my tears would stain the ink
And I would send you mix tapes with Kate Bush on
嗨~
是的,我记得你
如今我已嫁为人妻,并育有两个小孩
我做了一名会计,挣着可观的收入
我还留有你写给我的信,你用的是粉红色的笔写的
每当我泪水污染了墨水的时候,你便会安慰我
我也会给你寄些录有Kate Bush歌曲的混音磁带

I have to admit I sometimes lied in those letters
Tried to make life better than it was
I still wasn't kissed at sixteen
And I still need a friend
我得承认我有时在这些信中撒了谎
试图美化生活
我十六岁那年的吻没有送出去
而我仍旧需要有个朋友

There was this letter
I never told you this back then
But it would be fair to say it saved my life
I sat in the window
The only one left out from a party again
Pretty sure I didn't have a single friend
Then I checked the mailbox
这便是那封信
当时我没有告诉你实情
但公平说来这也挽救了我的生活
我坐在窗边
又一次成为了唯一一个被排斥在聚会之外的人
十足肯定我是一个朋友也没有
于是我查看了下邮箱

Dear long lost penpal
I was lying the whole time
I'm really a 46 years old man named Luke
I have three children
and a wife, she doesn't care
And I hope you don't resent me
And I hope you do not hate me
For trying to find my way back to what it's like to be young
亲爱的久违的笔友
我自始至终都在说谎
我其实是一位名叫Luke的四十六岁的男子
我有三个孩子
以及一个不在乎我的妻子
我希望你不要怨恨我
我希望你不要讨厌我
因为我只是努力找回年轻的那种滋味

I have to admit I sometimes lied in those letters
Tried to make life better than it was
I still wasn't kissed at sixteen
And I still need a friend
我得承认我有时在这些信中撒了谎
试图美化生活
我十六岁那年的吻没有送出去
而我仍旧需要有个朋友

评论
热度 ( 6 )

© 漫步云端 | Powered by LOFTER